Zavod za obnovu Dubrovnika već 45 godina kontinuirano radi na obnovi spomeničke cjeline i druge kulturne baštine našega Grada. Obnova je obuhvatila sanaciju oštećenja ključnih objekata nakon potresa 1979. godine, zatim zaštitu spomenika i hitne popravke tijekom najtežih ratnih godina, kao i cjelovitu obnovu nakon ratnih razaranja, čime se Grad postupno vraćao životu.
Danas Zavod nastavlja svoju djelatnost kroz preventivni program protupotresne obnove blokova zgrada kako bi se povećala njihova otpornost, osigurala sigurnost korištenja te smanjila izloženost mogućim ugrozama od potresa.
U želji da doprinese podizanju svijesti građana, posebice mladih, o važnosti kulturne baštine koja ih okružuje, njezinim vrijednostima, ali i rizicima prostora u kojem živimo, Zavod za obnovu Dubrovnika u suradnji s Hrvatskim centrom za potresno inženjerstvo, uz podršku Grada Dubrovnika i Dubrovačke baštine, organizirao je edukativnu radionicu Potres i postupanje u slučaju potresa, namijenjenu srednjoškolskom uzrastu.
Na radionici su sudjelovali učenici četvrtog razreda Dubrovačke privatne gimnazije, trećeg razreda smjera tehničar geodezije i geoinformatike te prvog i drugog razreda smjera arhitektonski tehničar Obrtničko-tehničke škole.
Program je započeo kratkim uvodnim predavanjem Hrvatskog centra za potresno inženjerstvo o udruzi, potresima u Zagrebu i Sisku te prikazom animiranog filma o pravilnom postupanju za vrijeme i neposredno nakon potresa. Nakon toga, učenici su sudjelovali u timskom natjecanju izrade modela konstrukcija koristeći edukativne komponente seta “MOLA”, a izrađene konstrukcije testirane su na potresnom stolu.
Ova radionica pružila je učenicima priliku da kroz interaktivnu igru i testiranje nauče kako se konstrukcije ponašaju pod različitim opterećenjima. Osim toga, održan je kviz o potresima i pravilnom ponašanju tijekom i nakon potresa, a najuspješniji učenici osvojili su vrijedne nagrade.
S obzirom na uspješno provedene radionice i iznimno dobar odaziv učenika i profesora, Zavod za obnovu Dubrovnika najavljuje mogućnost ponovne organizacije edukacija s ciljem smanjenja rizika i povećanja sigurnosti kroz kontinuirano obrazovanje o potresima te drugim prirodnim i antropogenim rizicima.